توسعه روزافزون دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، اصلیترین عامل بروز تغییرات جامعه اطلاعات و ارتباطات است که میتوان به یکی از این موارد از جمله تغییرات در روند بازاریابی اشاره کرد. در حال حاضر ابزارهای تبلیغاتی فراوانی مانند تلویزیون ، رادیو ، وب سایت ، مجلات ، گوگل و ... جهت بازاریابی وجود دارد که در چند سال اخیر پیامک نیز به جمع آنها افزوده شده است. بازاريابي با پیامک از رسانه هاي پيشين خود شخصی تر و خصوصيتر است . زيرا بسياري از مصرف كنندگان ، وسايل بي سيم خود را هر كجا كه ميروند با خود ميبرند و به تناوب از آن استفاده ميكنند و در حال حاضر یکی از ارزانترین و هدفمندترین ابزارهای تبلیغاتی است. در بازاریابی پیامکی از مشاهده ی صد در صدی پیامک توسط مخاطبین خود اطمینان دارید، به عبارت دیگر با کمترین هزینه ممکن بیشترین مشاهده کننده تبلیغات را خواهید داشت که در مقایسه با دیگر ابزارهای تبلیغاتی کم نظیر و فوق العاده است .
مزایای بازاریابی از طریق SMS
مهمترين مزيتهاي SMS که آن را از سایر رسانههاي تبليغاتي متمايز ميکند و مديريت بازاريابي از آن بهرهمند ميشود عبارتند از:
* سرعت انتقال پيام به بازار هدف :
پيامهای تبلیغاتی از طریق SMS را میتوان به صورت كنترل شده در سریعترین زمان ممکن و تنها براي گروه بازار هدف که شناسايي شده اند، ارسال کرد .
* ارسال پيام های خاص براي تك تك مشتريان و مخاطبان :
اين قابليت ميتواند گزينهاي مناسب براي كمك به تحقق اهداف بازاريابي تك به تك باشد و ارزش پيام ارسالي براي افراد را با توجه به سفارشي بودن افزایش دهد.
* هزینه پایین رسانه و نرخ پاسخ مصرف کنندگان :
مطالعه ها و بررسی های انجام شده نشان می دهد که بازاریابی به وسیله تلفن همراه میتواند مقرون به صرفه تر از سایر رسانه ها باشد و نرخ پاسخ گیرندگان پیام کوتاه تلفن همراه میتواند حدود 20 بار بیشتر از سایر رسانه ها باشد .
* دسترسي دائم به مشتریان :
صاحبان تلفن همراه ، اين وسيله را در بیشتر اوقات شبانهروز و در بیشتر اماکن ، همراه خود دارند. از اين رو شرکت ميتواند به طور دایم ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کند و در مواقع اضطراري ، پيامهايي را به مخاطبان ارسال کند .
* افزایش اعتماد مصرف کنندگان به وسیله شخصی سازی پیام :
کانال بی سیم دارای مزیت بالقوه برای ارسال اطلاعات دقیقتر و دارای جزییات بیشتر است، پیام را می توان با توجه به هر یک از مشتریها تهیه کرده و نتیجه بهتری گرفت. از آنجا که تلفن همراه جزء وسایل شخصی میباشد ، بازاریابها میتوانند هرشخصی را به طور خاص با در نظرگرفتن ویژگی هایی مانند موقعیت اجتماعی ، علایق شخصی ، زمان و مکان ، مورد توجه قرار دهند ، که این امر اعتماد مصرف کنندگان را افزایش میدهد .
* بالا بودن میزان یادآوری و به خاطرسپاری پیام :
چون اين پيام به طور مشخص و به وسیله شخصيترين رسانه ارسال می شود در ذهن گیرنده پیام نقش ميبندد و از قدرت اثرگذاري بالايي برخوردار است .
* امكان ذخيرهسازي پيام و ارسال آن براي ديگر افراد :
در صورتي كه پيام داراي جذابيت بوده و محتواي آن افراد را به ارسال آن تشويق كند بازاريابي ويروسي محقق میشود كه ميتواند كارآيي تبليغات را به صورت تصاعدي افزايش داده و شركت را از مزاياي بيشمار آن منتفع سازد .
از آنجایی که ارسال اس ام اس یکی از تکنولوژی های نوین ارتباطی هست که در دنیای بازاریابی برای برقراری ارتباط با مخاطبان مورد استفاده قرار میگیرد، تیم مشاوره ای شرکت ما بر آن شده است که خدمات خود را از طریق SMS به مشترکین و مشتریان خود ارائه نماید و شما کاربران محترم میتوانید از خدمات جدید و به روز این شرکت برخوردار شوید. این خدمات شامل :
- اطلاع رساني بابت نرخ هاي جديد تکنولوژیهای روز
- برگزاري مسابقه پيامكي ( قرعه كشي و تعيين برنده ها دركمتر از يك ثانيه ) به صورت خودكار
- ارسال پيام هاي مناسبتي به صورت خودكار ( ايام محرم - ماه مبارك رمضان - 22 بهمن و ... )
- اطلاع رساني بابت اخبار جديد
- دريافت انتقادات و پيشنهادات
- بالابردن سطح علمي و کاربردي مخاطبين
- اطلاع رسانی از جدیدترین محصولات شرکت به مشتری
- اطلاع رساني در مورد شرایط اعطای تسهیلات تخفیف ویژه
- ارتباط دوطرفه با مشتری و دریافت پیشنهادات و انتقادات مشتری
- اعلام خدمات خاص برای مشترکین نمونه با توجه به نظر خود مشترکین
- اطلاع رسانی به مشترکین در خصوص ارائهی خدمات نوین
- گزارشات متعدد و کامل از وضعیت شرکت